5 ЗАПИТАНЬ ДИЗАЙНЕРУ: ГОЛДА ВИНОГРАДСЬКА

02.05.2014

10 травня Голда Виноградська продемонструє колекцію осінь-зима 2014/2015 на Львівському тижні моди. В ексклюзивному інтерв’ю mtmfashion.blogspot.com дизайнер поділилася «рецептами успіху», творчими та бізнесовими планами.

Голда Виноградська

 

МТМ: В основі легенди Вашого бренду майже містична історія про сни. Наскільки важлива роль чогось надприродного, чудесного у  Вашій творчості? Які знаки для Вас важливі? Чи завжди інтуїція веде Вас вірним шляхом? 

 

Голда Виноградська: Навколо кожного з нас є багато цікавого та містичного, але не всі звертають ми на це увагу, не всі користуються знаками долі. Я не можу сказати, що кожна річ з моїх колекцій це чудо. Але чудом стала зміна життєвого шляху: змінити «крутий» офіс на малесеньке ательє в підвальчику, щоб почати творити одяг. Не вміти ні шити, ні малювати, знову з першого курсу  вчитись в інституті, пізнавати все заново… Але я завжди бачила у снах важливу для себе інформацію. Пізніше я не раз переконалася, що головне цей потік не образити своєю неповагою-неувагою.

Golda, колекція «Чорно-біле кіно»

МТМ: Ви показували колекції під брендами GOLDA та JOLIE DAME. У чому між ними різниця? Ви брали участь і у показах pretaporter, і у Trade mark defile. Наскільки Ваш одяг дизайнерський, авторський? 

Голда Виноградська: Коли я пішла з серйозного бізнесу в галузі енергетики, то створила українську-французьку компанію JOLIE DAME (фр. «красива жінка«). Я запатентувала цей бренд,  мріючи про його розвиток.  Я одразу орієнтувалася на pret-a-porte, як можливість творити для великої кількості людей. Тому двічі приймала участь у Trade mark defile на українських «Сезонах моди». А от коли перший раз виставляла колекції в Дюссельдорфі, директор виставки CPD висловив думку, що fashion-бренд, щоб отримати «своє місце під сонцем», має мати не лише власний стиль, а й персоніфікацію – коли власник чи дизайнер привносить свою енергетику в ДНК бренду. Моє досить незвичне ім’я ГОЛДА, історія моєї бабусі — Голди Виноградської, філософія  КРАСИВОЇ ЖІНКИ – все це бренд GOLDA. Зараз  компанія JOLIE DAME працює як виробник для двох ліній — GOLDA kids (одяг для школярів) та   GOLDA (одяг для жінок). У найближчому майбутньому назва JOLIE DAME буде використовуватись для позначення лінії більш демократичної, доступної.

Чи вважаю я свій одяг дизайнерським та модним? Я завжди прагнула бути дизайнером улюбленим, колекції якого виходять за межі поняття «тренд сезону», але тісно пов’язані із словами «жіночність, елегантність, стиль».

 

Golda

 

МТМ: За 8 років на ринку Ви створили серйозний бізнес – Ваш одяг продається в багатьох містах України, в Японії й Китаї, Ви розробили й пропонуєте власну франшизу. А які Ваші головні поради дизайнерам-початківцям? 

Голда Виноградська:    Як на мене, дизайнеру мало просто реалізовувати власні творчі амбіції, важливо ще й тонко відчувати свого споживача та порожні ніші на ринку. Так, наприклад, відчуваючи потребу в стильному та зручному одязі для школярів, я створила GOLDA kids.  Вже за два роки свого існування ми одягли школярів шести київських гімназій та підписали потужний контракт на поставку цього одягу в Центральний дитячий універмаг. Остання шкільна колекція, після її демонстрації на тижнях моди в Нью-Йорку, також викликала жвавий інтерес.

 

https://www.facebook.com/golda.kids

 

Мені цікаво створювати красивий одяг на щодень: так народились колекції уніформи для персоналу банків, медустанов, стюардес.

 

Звичайно, найбільш важливим рішенням для дизайнерів є вибір свого клієнта: чи ти працюєш на вузькі кола бомонду чи виходиш до широкого споживацького сегменту. Другий шлях важчий,  тому що треба враховувати багато чинників  — треба не тільки відчувати і передбачати модні тенденції, а й бути маркетологом, технологом, виробником тощо. Ну і, безперечно, треба мати сміливість та стрижень!

 

 

МТМ: Вперше я побачив Вашу колекцію у театралізованій постановці «Прогулянка під місяцем» (2008). Я знаю, що Ви часто міняєте локації та експериментуєте з формами подачі колекцій – одна з останніх демонструвалася на морозному Євромайдані. А в яких ще місцях і яким ще способом Ви хотіли б показати свої творіння? 

Голда Виноградська: Кожен показ для мене – це можливість щось донести до світу. Тому досить часто, після фінального поклону  я беру мікрофон і говорю з людьми. Всі  події продумую до деталей, щоб вони запам’ятались надовго.

Два тижні тому в аеропорту «Київ» пройшов показ колекції для стюардес та «колекції героїнь в червоному», які ніби ожили з картин Світлани Шапіро. Таке поєднання живопису та дефіле було цікавою знахідкою. У нас вже заплановано продовжити цей проект турне по декількох аеропортах України та Європи.

Golda, колекція для стюардес

Ще мене захопив один цікавий культурно-історичний проект. Колись, прогулюючись Люксембурзьким парком у Парижі, я помітила, що серед статуй королев Франції не було постаті Анни Ярославни. І це наша героїня, яка так багато зробила для Франції! Я сказала собі: «Колись я отримаю дозвіл, знайду скульптора та  відкрию її пам’ятник. Я організую показ саме тут — серед алей Люксембурзького парку, вшановуючи пам’ять української королеви — прародички 30 європейських королів».  Я сподіваюсь, ця подія приверне увагу європейського суспільства, підтвердивши, що Україна, як прямий нащадок Київської Русі, тисячоліттями тісно пов’язана з Європою!

Golda

МТМ: Ви народилися у Львові. Вже 10 травня представите землякам нову колекцію. Чого Ви чекаєте від Lviv Fashion Week? Який месседж хочете донести цього разу?

 

Голда Виноградська: Як львів’янка, я приблизно раз на два роки я приймаю участь у Lviv Fashion Week, який дуже поважаю за високий рівень організації. Цього разу буде продемонстровано колекцію осінь-зима 2014/2015 «Все буде добре!». Частково вона була показана 20 грудня 2013 року в Києві на Євромайдані, а також в лютому 2014-го на Нью-Йоркському тижні моди. Але саме в Києві, стоячи на сцені Майдану після показу, я відчула що дизайнер спроможний стати не тільки митцем, а й культурним та громадським діячем. Тому кожен мій показ – це також висловлення громадянської позиції та прагнення бути корисною суспільству!

Голда Виноградська

 

Щиро дякуємо за інтерв’ю осяйній людині з золотим ім’ям – Голді Виноградській.